Moje prvé šachy
  • Moje prvé šachy
  • Moje prvé šachy

Moje prvé šachy

28,50 €
S DPH
Množstvo
Dostupnosť: Vypredané

Popis produktu

Farebné šach pre najmenších s drevenými figúrky zvierat. Ľahko upútajú pozornosť detí a ty si ľahšie osvojí princíp hry. Figúrky sú uložené v textilnom sáčku. Balenie obsahuje 32 dielikov. Ilustrované Ingela P. Arrhenius. Hračky Vilac majú značku francúzskej agentúry ADEME, to znamená, že tieto drevené hračky sú vyrábané ekologicky. Šetrí životné prostredie, neznečisťujú pôdu, vodu a vzduch, neplytvajú energiami.

Návod hry Moja prvá šach

6+ rokov veku

Obsah hry:

herný plán

16 a 16 figúrok šachu

bavlnený sáčok

Dvaja hráči, "čierny" a "biely" majú vedľa svojho kráľa 15 ďalších figúrok: dámu, 2 strelca, 2 jazdca, 2 veže a 8 pešiakov.

Štartovacia pozícia:

Na začiatku hry sa dieliky rozostavia ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v návode v balení.

Kráľ vždy stojí na poli D, kráľovná na poli E. Začína biely hráč a potom sa v ťahoch striedajú po jednom. Hráč sa nikdy nemôže svojho ťahu vzdať. Žiadnym ťahom sa nesmie figúrka presunúť na pole, na ktorom už je iná figúrka rovnakej farby. Figúrky sa pohybujú vždy na prázdne miesta, výnimkou je len branie súperove figúrky. V tomto prípade hráč postaví svoju figúrku na miesto vzaté figúrky súpera. Jazdec ako jediný môže preskakovať ostatné figúrky.

Branie súperove figúrky spočíva v tom, že sa táto figúrka odstráni z hracieho poľa a na rovnakej hracie pole sa postaví figúrka, ktorá ju vzala.

Cieľom hry je dať šach-mat kráľovi oponenta.

Šach nastáva, keď nejakým ťahom napadnete súperovho kráľa, tzn. presuniete figúrku tak, že by potenciálne budúcom ťahom mohla kráľa brať - tomuto sa hovorí šach. Ak takáto situácia nastane, je súper povinný hrať tak, aby túto hrozbu odvrátil. Napríklad ťahať kráľom na pole, ktoré nie je napadnuté alebo pred kráľa postaviť inú figúrku a tým odvrátiť útok alebo napadajúce kameň zobrať.

Ak neexistuje žiadny takýto ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat čiže šach-mat, tzn. koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, pri šach-matu sa preto považuje ležmo na herné pole.

Ako sa pohybujú jednotlivé dieliky:

Hra je zaujímavá tým, že sa každá figúrka pohybuje inak.

kráľ

Môže sa pohybovať o jedno políčko do všetkých smerov, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozovaná figúrkami spoluhráčov. Dva králi nemôžu nikdy byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach kráľovi protihráča. Kráľ je nemožnou byť nikdy vzatý. Ak niektorý hráč napáda oponentovo kráľa musí ho upozorniť a to tak, že vyriekne "šach".

dáma

Je najsilnejší figúrkou, pretože sa môže pohybovať do všetkých strán o koľko polí len chce, ale nesmie pri tom preskočiť inú figúrku.

jazdec

Ako ostatné figúrky sa jazdec nepohybuje v priamke, ale z jedného poľa na druhé do tvaru písmena L. Môže preskakovať vlastné aj oponentovo figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve polia dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby tak okopíroval svojím pohybom písmeno L. Nikdy však diagonálne. Viď. obrázok v návode.

strelec

Pohybuje sa a berie figúrky v diagonálach. Môže sa pohybovať o koľko polí chce, ale len v jednom smere naraz. Nesmie preskakovať figúrky. Z pohybu po diagonálach vyplýva, že žiadnym ťahom nemožno zmeniť farbu pole, na ktoré strelec stojí.

veža

Pohybuje sa horizontálne a vertikálne v akejkoľvek vzdialenosti. Zo svojho poľa sa môže presunúť na také, ktoré je buď v rovnakej rade alebo rovnakom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá by stála v ceste.

pešiak

Pohybuje sa o jedno políčko, okrem prvého ťahu, kedy sa môže, ak chce, posunúť o dve políčka vpred. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, výnimkou je branie súperových figúrok, vtedy sa pohybuje diagonálne - ako strelec. Vždy však o jedno pole. Akonáhle sa pešiak dostane na 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" v inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča. A to v takú figúrku, ktorá bola vzatá súperom. Kráľovná je najlepšou voľbou, ak už bola vzatá.

Farebné šach pre najmenších s drevenými figúrky zvierat. Ľahko upútajú pozornosť detí a ty si ľahšie osvojí princíp hry. Figúrky sú uložené v textilnom sáčku. Balenie obsahuje 32 dielikov. Ilustrované Ingela P. Arrhenius. Hračky Vilac majú značku francúzskej agentúry ADEME, to znamená, že tieto drevené hračky sú vyrábané ekologicky. Šetrí životné prostredie, neznečisťujú pôdu, vodu a vzduch, neplytvajú energiami.

Návod hry Moja prvá šach

6+ rokov veku

Obsah hry:

herný plán

16 a 16 figúrok šachu

bavlnený sáčok

Dvaja hráči, "čierny" a "biely" majú vedľa svojho kráľa 15 ďalších figúrok: dámu, 2 strelca, 2 jazdca, 2 veže a 8 pešiakov.

Štartovacia pozícia:

Na začiatku hry sa dieliky rozostavia ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v návode v balení.

Kráľ vždy stojí na poli D, kráľovná na poli E. Začína biely hráč a potom sa v ťahoch striedajú po jednom. Hráč sa nikdy nemôže svojho ťahu vzdať. Žiadnym ťahom sa nesmie figúrka presunúť na pole, na ktorom už je iná figúrka rovnakej farby. Figúrky sa pohybujú vždy na prázdne miesta, výnimkou je len branie súperove figúrky. V tomto prípade hráč postaví svoju figúrku na miesto vzaté figúrky súpera. Jazdec ako jediný môže preskakovať ostatné figúrky.

Branie súperove figúrky spočíva v tom, že sa táto figúrka odstráni z hracieho poľa a na rovnakej hracie pole sa postaví figúrka, ktorá ju vzala.

Cieľom hry je dať šach-mat kráľovi oponenta.

Šach nastáva, keď nejakým ťahom napadnete súperovho kráľa, tzn. presuniete figúrku tak, že by potenciálne budúcom ťahom mohla kráľa brať - tomuto sa hovorí šach. Ak takáto situácia nastane, je súper povinný hrať tak, aby túto hrozbu odvrátil. Napríklad ťahať kráľom na pole, ktoré nie je napadnuté alebo pred kráľa postaviť inú figúrku a tým odvrátiť útok alebo napadajúce kameň zobrať.

Ak neexistuje žiadny takýto ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat čiže šach-mat, tzn. koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, pri šach-matu sa preto považuje ležmo na herné pole.

Ako sa pohybujú jednotlivé dieliky:

Hra je zaujímavá tým, že sa každá figúrka pohybuje inak.

kráľ

Môže sa pohybovať o jedno políčko do všetkých smerov, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozovaná figúrkami spoluhráčov. Dva králi nemôžu nikdy byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach kráľovi protihráča. Kráľ je nemožnou byť nikdy vzatý. Ak niektorý hráč napáda oponentovo kráľa musí ho upozorniť a to tak, že vyriekne "šach".

dáma

Je najsilnejší figúrkou, pretože sa môže pohybovať do všetkých strán o koľko polí len chce, ale nesmie pri tom preskočiť inú figúrku.

jazdec

Ako ostatné figúrky sa jazdec nepohybuje v priamke, ale z jedného poľa na druhé do tvaru písmena L. Môže preskakovať vlastné aj oponentovo figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve polia dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby tak okopíroval svojím pohybom písmeno L. Nikdy však diagonálne. Viď. obrázok v návode.

strelec

Pohybuje sa a berie figúrky v diagonálach. Môže sa pohybovať o koľko polí chce, ale len v jednom smere naraz. Nesmie preskakovať figúrky. Z pohybu po diagonálach vyplýva, že žiadnym ťahom nemožno zmeniť farbu pole, na ktoré strelec stojí.

veža

Pohybuje sa horizontálne a vertikálne v akejkoľvek vzdialenosti. Zo svojho poľa sa môže presunúť na také, ktoré je buď v rovnakej rade alebo rovnakom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá by stála v ceste.

pešiak

Pohybuje sa o jedno políčko, okrem prvého ťahu, kedy sa môže, ak chce, posunúť o dve políčka vpred. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, výnimkou je branie súperových figúrok, vtedy sa pohybuje diagonálne - ako strelec. Vždy však o jedno pole. Akonáhle sa pešiak dostane na 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" v inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča. A to v takú figúrku, ktorá bola vzatá súperom. Kráľovná je najlepšou voľbou, ak už bola vzatá.

vilac
10266